2013-11-04

cold fact

Nu är jag hemma igen. Det intensiva londontempot pulserar fortfarande genom mina ådror och trängseln på tunnelbanan mot universitetet imorse kändes inte riktigt lika jobbig som innan jag åkte. Jag tar en långfika med henne jag har känt längst, äter en veganen på vurma och köper en mörkblå manchesterklänning på stadsmissionen. Får prata någon välbehövd halvtimme med bästa vännen som jag inte fått spendera kvalitetstid med på alldeles för länge. Lagar min egna frukost och middag (vill nog alltid helst äta mitt egenlagade) och dricker sweet chili-te från wholefoods under en filt. Hemmet är min trygghet just nu och det krävdes att komma bort för att förstå att det känns jäkligt fint att vara just här - i stockholm, på stora essingen, hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar