2013-10-24

if whiskey don't kill me


Att åka till ikea var min favoritaktivitet när jag var sådär åtta till fjorton år gammal. Jag älskade att läsa ikea-katalogen, köpte helst den största köttbulletallriken och jag kunde alla genvägar i hela affären. Min besatthet har lindrats något, men något med den platsen är fortfarande kittlande roligt. Nu blandas det ut med en viss skepticism och känslan av att allt är för billigt för att egentligen vara helt okej. Så, iklädd kostymen av en syndare fick det bli ett besök. Jag hade siktet inställt på några whiskyglas som inte kunde försvinna ut ur mitt huvud och sex stycken av dessa fick det bli. Lite anteckningsblock som var för fina (och billiga...) för att motstå gled också ner i den stora gula påsen. Samt en kaffetermos för att minska mina hiskliga kaffeutgifter.

För att mildra mitt dåliga samvete beslutade jag mig när jag kom hem för att starta upp ett en in en ut - projekt som jag funderat på ett tag. Efter diverse flyttar så inser man att äga mycket saker definitvt inte gör en lycklig (utan snarare endast bidrar till en trasigare rygg). Så, sex glas, två block och en termos in. Det blir nio materiella ting som måste ut. Och sen "råkade" jag köpa en tröja idag. Så tio. Eh, fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar